Stockholm apartment 01 Stockholm Apartment 02 Stockholm Apartment 03 Stockholm Apartment 04

Bogota 1 bedroom  Bogota 2 bedrooms

Frågor och Svar - Stockholm

Hur får jag nyckeln till lägenheten?
När du gör din reservation, kommer vi också överens hur nyckeln ska överlämnas. Det kan sker vanligen genom en överlämning vid lägenheten. Nyckeln kan också postas till dig.



Finns det en telefon i lägenheten?
Nej, för de flesta räcker det med den egna mobiltelefonen.


Finns det Internet-anslutning?
Ja, alla lägenheter har internet. Användarnamn och lösenord för Wifi finns i lägenheten.


Är lägenheten rökfri?
Ja, lägenheten är rökfri.


Hur ofta städas lägenheten?
Städning sker mellan varje gäst.


När får jag tillgång till lägenheten?

Normal check-in tid är från kl 14.00 och framåt. Om ni kommer tidigare, kolla med oss om vi kan lösa det!


När måste jag lämna lägenheten?

Normal check-ut tid är senast kl 12.00. Om ni vill stanna längre, kolla med oss om vi kan hitta en lösning!


Hur kommer jag till och från flygplatsen?
Till Arlanda går flygbussar samt Arlanda Express-tåg. Till Bromma, Västerås och Skavsta flygplatser går bussar. En del taxibolag har fasta priser - kolla dock priset innan ni anlitar en taxi. Tänk också på att Skavsta och Västerås flygplatser ligger långt från Stockholm och att taxiresor därför är mycket dyra.


Hur hittar jag till lägenheten?
Alla lägenheter ligger i anslutning till kollektivtrafik som tunnelbana, spårväg och bussar. 


Behover jag identifiera mig?

Ja, var vänlig tag med ID-kort eller pass.


Hur får jag en taxi?
Vi rekommenderar något av de tre största taxibolagen i Stockholm. Det går vanligtvis att beställa en taxi på telefon, liksom att förboka en bil.

Taxi Kurir, tel 08-30 00 00
Taxi Stockholm, tel 08-15 00 00
Taxi 020, tel 020-93 93 93

Vad gäller vid avbokning?
Om avbeställningen sker minst 30 dagar innan tas en avgift ut på 10 procent av beloppet. Om avbokningen sker mindre än 30 dagar är avgiften 50 procent. Sker ingen avbokning tas hela beloppet ut, liksom vid avbokning efter att hyresperioden inletts.


Vad kan jag använda lägenheten till?
Lägenheten kan användas for boende och hemkontor. Alla typer av illegala aktiviteter som t ex prostitution, illegal fildelning eller hemladdning av skyddat material rapporteras omedelbart till polisen.



Vad händer om jag har sönder något?

Hyresgästen ansvarar för och blir betalningsansvarig för allt som inte är normalt slitage.



Vad händer om jag tappar bort nyckel?
Hyresgästen blir då betalningsansvarig för byte av lås och uppkopiering av nya nycklar. Kostnaden för det beräknas till cirka 800 – 1 000 kronor.


Måste jag städa lägenheten?
Normalstädning ingår. Skulle lägenheten vara kraftigt nedsmutsad debiteras för extra rengöring. Diskning ingår ej.


Tillkommer några skatter på priserna?
12% moms läggs på priset. För företag är momsen avdragsgill.


Bankkonto
Vårt kontonummer i SEB är 5267-1000464.


Hur får jag kontakt med checkin vid akuta behov?
Hur får jag kontakt med checkin vid akuta behov?
Ring 0708-18 15 68. Gäller det mindre akuta frågor maila på This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

www.checkin.se